Jumaat, 26 September 2014

Vitamin E

Biasa kita dengar mengenai anti oksidan untuk kesihatan. Cuba tengok iklan jus tu.. ada vitamin ACE. ha..Vitamin E adalah salah satu darinya. Sumber2 vitamin E semulajadi ni antaranya ialah minyak sawit.. jadi jangan takut makan makanan yang berminyak.



Shaklee pun ada khasiat Vitamin E.. Vita-E Complex. Semulajadi dari miyak soya organik & minyak biji gandum. Kalau nak pilih vitamin E pilih yang ada selenium. Selenium ni penting untuk membantu tubuh menyerap vitamin E ni. Kalau takde, kira membazir lah kita makan vitamin E tu.

Apa yang penting sangat dengan Vitamin E ni? yang paling utama untuk jantung. Pengambilan secara konsisten boleh meningkatkan paras HDL / kolestrol baik sekaligus paras LDL / kolestrol jahat pun kurang. Jadi kurangla risiko arteri tersumbat punca utama angin ahmar kan? 

Vita-E Complex ni pun baik untuk masalah kesuburan. Bagi encik suami, boleh ambil Vita-E Complex digabungkan dengan Zinc Complex. Untuk mommies, pengambilan Vitamin E mampu menghalang keguguran di awal kehamilan.

Antara lain manfaat vitamin E yang paling best sekali ialah untuk kecantikan. dah sifatnya pun sebagai anti oksidan kan. nak kesan lebih baik kena gabungkan dengan Carotomax, Vita-C Plus (ACE). Boleh hilangkan parut juga, jadi sesuai sangat buat masker semulajadi. DIY gitu.













Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...