Khamis, 25 September 2014

Hemorrhoids (Buasir)

Hemorrhoids?? Buasir... bengkak pada salur darah Hemorrhoids ni ada 2. Dalaman & luaran Dalaman – Bengkak salur darah pada bahagian dalam anus (biasanya boleh menyebabkan pendarahan) Luaran – Bengkak salur darah pada bahagian bukaan anus (bengkak salur darah ini terkeluar & menyebabkan ketidakselesaan pada pengidap).

Gambar yang menunjukkan perbezaan antara buasir luaran & dalaman


Buasir terjadi apabila ada tekanan pada salur darah. Mengandung & bersalin adalah antara punca2 terjadinya buasir. Untuk kes sembelit yang teruk, meneran menyebabkan tekanan pada salur darah yang bengkak ni & berdarah. Cara yang terbaik untuk mengelakkan sembelit yang membawa kepada buasir tentulah dengan menjaga pemakanan. Kurangkanlah makanan berminyak, dan pedas, ambillah lebih fiber (sayuran, buahan), tapi tak dinafikan sebenarnya pengambilan sayur dikalangan kita sebenarnya jauh dari mencukupi.

Set suplemen bagi membantu masalah buasir

Bagi yang nak ambil supplemen, boleh cuba 3 produk Shaklee ni: Zinc Complex – merawat luka dari dalam, luka cepat sembuh (baik juga untuk ibu selepas bersalin) Ostematrix – Selain sumber Kalsium & Vitamin D, Ostematrik melancarkan pembuangan air besar & mengelak sembelit. Jadi takdelah proses meneran yang teruk tu.. insya Allah. Omega Guard – kaya dengan Omega-3 yang memang terbukti secara klinikal mengelakkan keradangan. Ambil Omega Guard untuk menyurutkan bengkak pada salur darah disamping memperbaiki kesihatan tubuh secara keseluruhan.

Nak??

Normala
+6010-2251708

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...