Sabtu, 27 September 2014

2GW



Semalam ada sambutan di pejabat meraikan terhasilnya 2GW sel solar.  2GW yang terhasil bersamaan dengan tanam 14,000 pokok. Sama dengan 5000 kereta dikeluar dari atas jalan. Menyamai untuk penggunaan 5000 buah rumah.
 
Cantik decoration by our HR team.. kalau bagi kat orang ni hancurla event :)
Entah bila masa diorang buat, ada jer idea
2GW  tu boleh buat 4 solar power plant. Malaysia belum meluas lagi. Tak sampai pun 5% kot. Harap2 satu hari nanti . Malaysia kan ada sumber tenaga matahari sepanjang tahun! Rugi membazir macam tu je.


Solar farm di Pajam Negeri Sembilan - sumber En. Google
2GW dah. Tak sangka. Masa mula masuk keje dulu baru beberapa production line je jalan. Masa mula kerja dulu, tersentak sekejap sebab production terhenti sebab ada masalah kualiti. Sekarang dah 2GW.

Semoga dalam kehidupan kita juga tabah seperti ini. Kecapi kemanisan kejayaan, jangan tangisi kepayahan.

Celebration.. wajibla ada makan kan. Ni dah makan banyak2 kenala telan Lecithin & Alfalfa
Kitorangnya Quality VP pernah cakap dulu, tiap2 malam dia tidur lena sebab dia tahu yang kita sedang membantu dunia jadi lebih hijau. Betul2. Semuanya hijau & asli. Seperti produk Shaklee... Sentiasa hijau. Memang lena tidur, nak-nak pulak bila badan sihat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...