Ahad, 30 Ogos 2015

Kali pertama

Salam.. seperti yang dijanjikan hari tu.. Ni cerita saya 2 bulan lepas.

Kali pertama saya ke China, kali pertama juga saya merasa naik bussiness class, kali pertama ke Inner Mongolia & kali pertama travel sorang-sorang.. hrmmm

Sebab pergi atas urusan kerja, jadi permohonan visa, tiket semua office yang handle. Saya bila dah confirm jer visa lulus, terus tukar duit. Masa tu lagi seminggu nak pergi.

Bila dapat jer tiket, flight ke Beijing bussiness class. Ingat kot salah, rupanya, saya dapat MH upgrade. wah, excited juga. Selama ni dok naik ekonomi jer. Manalah layak nak claim bussiness class. Doakan dapat Shaklee trip, bolehlah pergi 5 stars holiday (sesi berangan).

Ni masa kat lounge.. makan sorang jer, 

Lounge pun kali pertama gak masuk.


Luas

Duduk-duduk jer.. diorang serve refreshment

Ni baru travel like boss

satay on board - sedap
Lepas tu diorang serve dinner & supper jugak.. kira makan jer lah untuk 6 jam tu, tapi menu biasa-biasa jerlah.

Flight 6 jam ke Beijing (teringat plak ke MH370). Dari naik tu sampai le lepas area Vietnam, takut juga. Bacalah apa yang patut. Penumpang sebelah pun saya tengok tak berhenti doa (ikut kepercayaan dia lah). Setiap kali ada turbulence, takut jer semua.

Alien untuk seminggu

Akhirnya, sampai kat airport Beijing pukul 12 lebih. Saya kena transit sini sebelum naik domestic flight ke Hohhot. Menggagau juga mencari. Dahlah bahasa tak berapa nak faham & ini juga kali pertama saya di airport Beijing. Sebab cakap dah macam ayam & itik, saya terpaksa tanya 2 ke 3 kali untuk direction ke domestic terminal. Mujurlah dalam 1 bangunan jer walaupun kena menapak sikit.

Kita sambung next entry yer

Normala
+6010-2251708
Pengedar Shaklee Melaka

3 ulasan:

  1. Bestnya akak.. Pi beijing? Urusan kerja? Akak kerja apa ? tumpang gembira jugaaaa .. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerja biasa2 jer Naurah.. T'kasih sudi singgah sini

      Padam
  2. rezeki seseorang itu tak sama. ada yang selalu berpeluang untuk melancung...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...