Khamis, 20 Ogos 2015

7 Purple Anti Kanser


Makanan yang berwana purple ni bukan saja cantik, tapi mempunyai anti oksidan yang kuat. Fungsi anti oksidan adalah memperbaiki semula sel tibuh yang rosak akibat radikal bebas. Selain darii tu, anti oksidan juga menyokong kesihatan jantung, salur darah & kulit serta salur pencernaan.
Resvaratol dalam makanan ini mampu mencegah penyakit berbahaya seperti jantung & kanser bersifat anti penuaan.
Jadi cuba tambahkan makanan seperti ni dalam diet harian kita.

Beri biru


Beri biru – mengandungi antioksidan & Vitamin C. 1 cawan beri biru mengandungi 81 kalori & 4g serat

Campur dalam salad


Kobis ungu rendah kalori & tanpa lemak serta mengandungi 90% air. Kaya dengan Vitamin A & C. antioksidan dalam kobis ungu mampu membantu mengurangkan risiko kanser, penyakit mata, tulang reput, strok, serangan jantung & penyakit buah pinggang

Kena bawang merah, kalau yang kuning tu khasiat dia dah lain


Bawang merah mengandungi protein (bawang pun ada protein yer, tapi saya tak suka bawang), karbohidrat, lemak, kalsium, fosfor & zat besi. Juga terdapat Vitamin A, B1, & Vitamin C. Ada kajian menunjukkan bawang merah baik untuk fungsi imun.

ubi bit


Ubi bit mempunyai Vitamin A, B1, B2, B6, B12 & C untuk kesihatan tubuh & kecantikan kulit selain dari karbohidrat, protein & lemak.

Terung ungu


Terung tidak mempunyai kolestrol serta mengandungi Vitamin A, B1, B2, B6 & C tinggi kandungan air

Ubi keledek

Ubi keledek selain dari Vitamin B, C & E juga mengandungi zat mineral, beta carotene, protein & kanji serta mineral.

Yang ke-7 adalah Vivix. Ramuan Vivix adalah 10x lebih tinggi dari resveratol yang merupakan kandungan unik dalam anggur muscadine bersaiz besar berbanding anggur biasa. Selain itu ada 3 bahan lain yang diperakui secara saintifik & klinikal memberikan kebaikan pada sistem tubuh & melambatkan penuaan seperti Eldeberry, Lobak ungu & Knotweed Jepun (Polyganum Cuspidatum)

Bahan-bahan semulajadi di dalam Vivix

antara manfaat Vivix




2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...