Isnin, 17 November 2014

Kelebihan Ahli Shaklee



Assalamualaikum… Hari Jumaat lepas, semua usahawan Shaklee yang layak baru je dapat bonus. Bezanya sikit atau banyak sahaja bergantung pada jualan sendiri atau kumpulan. Bonus adalah salah satu benefit yang kita dapat apabila menjadi ahli & membuat pembelian.

Selain dari bonus, Shaklee pun ada benefit lain:

  • Bila dah jadi ahli, automatik boleh beli dengan harga ahli. Harga ahli ni antara 15 ~ 25% lebih murah dari harga runcit
  • Bonus berdasarkan pembelian / kepimpinan
  • Bonus kereta
  • Peluang melancong ke dalam / luar negara dengan trip 5 bintang ditanggung sepenuhnya oleh Shaklee
  • Shaklee mesra kanak-kanak – pergi mana-mana pun bawa anak sekali.
  • Online – membeli, menjual, belajar, support dari team

Yang paling utama dalam Shaklee, kita dapat kenal diri sendiri. Yang saya kata kenal diri sendiri ni bukanlah tentang fisiologi sahaja. Rasa beruntung dalam kumpulan ni, sebab sepanjang saya kenal perniagaan / MLM ni, inilah satu-satunya kumpulan yang tekankan didikan rohani pada setiap ahli.

Setiap hari kita diingatkan tentang syukur, zakat, sedekah, zikir, dhuha, tahajud bukannya berapa besar kereta / rumah yang dah dapat. Saya tertarik dengan ‘humble’ nya seseorang dalam kumpulan ni walaupun saya percaya yang pendapatan beliau sudah mencecah 6 angka.

Untuk pengetahuan pembaca, modal untuk menjadi usahawan Shaklee hanya RM75 sebagai bayaran menjadi ahli. Rendah sangat berbanding pulangan yang dapat.

Kalau ada yang tawarkan ribu-riban sebulan pulangan untuk pelaburan yang ribu-riban juga, lupakanlah. Maungkin ada yang `Berjaya` tapi setakat mana boleh bertahan tu agaknya. Tiada jalan mudah untuk senang, kena mendaki dari bawah & cepat bangkit setiap kali jatuh. 






Normala
SID: 1113002

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...