Rabu, 29 Oktober 2014

Jom Detoks


Assalamualaikum..

Pernah dengar kawan-kawan kita kata supplemen yang diorang makan tak berkesan? Atau kita sendiri pun pernah rasa. Masa mula-mula ambil supplemen dulu saya pun macam tulah juga. Kadang-kadang tu rasa geram jer, beli macam-macam supplement, tapi tak jadi apa. Badan terus sakit, kepala pening. Rupa-rupanya tertinggal satu step.. saya tak pernah detoks. Dalam usus ni dah bersarang segala benda.. Saya dah lupa bila kali terakhir saya makan ekstra fiber untuk bersihkan usus. fuhhh macam manalah nak serap segala vitamin & supplemen yang saya makan tu.

Jom tengok antara tanda-tanda badan kita dah penuh toksin..

Keletihan yang melampau
Kalau kita rasa letih walaupun cukup tidur, itu mungkin tanda tubuh kita berkerja keras untuk membuang toksin. Minum kopi atau makan mengambil makanan yang manis hanya menambah masalah. Masalah letih mungkin juga sebagai response gangguan hormon pada sistem imun

Lemak degil
Jika sukar menurunkan berat badan walaupun bersenam setiap hari & mengira kalori tetapi berat semakin naik kebarangkalian ada masalah hormon. Anehkan.. tetapi fungsi natural hormon boleh terganggu disebabkan toksin dari makanan / produk penjagaan diri.

Kulit gelap / hitam
Kulit gelap/ hitam macam kat celah-celah peha, bawah lengan, sekeliling pinggang
Nafas busuk
Nafas busuk biasanya berpunca dari masalah pencernaan, tak mustahil juga disebabkan hati sedang berkerja keras membuang toksin.

Sembelit
Usus kita dicipta Allah untuk membuang toksin setiap hari. Apabila sembelit, toksin sedang disimpan. Selain dari masalah sakit perut, sembelit boleh menyebabkan pening kepala,  sakit badan & keletihan

Sensitif pada bau
Jika reaksi anda pada bau  terutamanya wangian, kemungkinan anda sensitive juga pada bahan kimia. Kalau anda rasa sakit perut & pening kepala hanya kerana bau, ini mungkin masalah.

Sakit otot
Biasa sakit-sakit badan / otot sehari selepas senaman / aktiviti lasak? Kebarangkalian toksin sedang menyerang otot & sendi.. lebih-lebih lagi jika anda rasa kesakitan otot yang kerap

Masalah kulit
Jerawat, akne, ruam & masalah kulit lain menandakan pengumpulan toksin. Akne  boleh jadi berkait dengan toksin pada diet atau produk penjagaan kulit. Mata bengkak, eczema, psoriasis menandakan tubuh toksin sudah berada pada paras maksimum



Tips:
Bantu hati untuk detoks dengan mengambil sumber semulajadi seperti teh dandelion, milk thistle, daun parsley & cilantro (DTX Complex – Produk Shaklee khusus untuk detoks hati)
Minum banyak air – 1 liter bagi setiap 25kg
Bersenam membantu melancarkan darah sambil membuang toksin
Berus lidah
Pernafasan – bernafas dalam-dalam membantu membuang toksin melalui paru-paru (alkisahnya)
Gunalah produk penjagaan kulit yang bebas pewangi, sulfate, parabens & sebarang bahan yang berkemungkinan bertoksin
Pilihlah produk organik / semulajadi

Antara produk Shaklee yang disarankan khusus untuk detoks:




 Mengandungi esktrak biji benih Milk Thistle, artichoke, dandelion untuk membantu hati membuang toksin




Herb-lax
Mengandungi senna yang secara alaminya adalah julap. Herb-Lax membantu mencuci usus dari segala kekotoran yang bersarang & termendap pada dinding usus. Bila usus bersih, mudah khasiat diserap. 



Herb-Lax boleh diambil 2 - 3 kali seminggu

Jom detoks

Normala
+6010-2251708


3 ulasan:

  1. ollow balik dan singgah selalu http://bicarabihah.blogspot.com/ terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam.. Thank you. Follower ke- 100 ;)

      Padam
  2. singgah & follow sini..salam kenal tuan rumah

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...