Selasa, 23 September 2014

Vitamin C

Siapa ambil vitamin C setiap hari? Tak ramai yang ambil setiap hari sebenarnya. Samalah, orang yang bercerita ni pun. Dululah... Saya memang ada antibodi yang lemah. Masa kecil jarang juga sakit sebenarnya, tapi bila demam sesekali memang teruk. Sejak lepas SPM saya mula kena asma. Tak pasti apa puncanya, yang saya tahu saya mula batuk, tak berhenti. Masa tu keje part time kat kilang. Mungkin terdedah pada bau cat saya jadi lebih teruk.  Masa di universiti, setiap tahun paling kurang 2 kali setahun. Setiap kali kena akan berlarutan sampai 2 atau 3 bulan. Selsema pun mudah sangat kena. Walaupun ada yang nasihatkan saya ambil vitamin c untuk improve imun tubuh, jira degil juga. Saya tak nampak keperluannya. Atau mungkin juga rasa ikatan kewangan, jadi tak pernah peruntukkan apa-apa bajet untuk ni. 5 tahun lepas, saya mula ambil satu produk herba ni. Saya ambil agak lama juga hampir setahun. Alhamdulillah, asma saya semakin baik. Tak hilang terus, tapi boleh dikatakan kalau dulu, saya batuk berlarutan, lepas tu lebih cepat sembuh. Masalah nya pulak, produk ni susah nak dapat. Akhirnya...give up. 

Yang saya nak cerita adalah penting ambil vitamin ni & janganla harap makan seminggu-dua dah nampak kesannya. Kena rajin :)

Yang nak cuba ambil vitamin C, bolehla cuba Vita-C Plus ni. Sehari sebiji. Sama khasiat macam mengambil 7 biji oren. Mudahkan?









Hubungi saya,
Normala
+6010-2251708


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...