Ahad, 28 September 2014

Sarapan Mudah

Pukul berapa anak-anak kita rehat untuk minum pagi? Kalau ibu-ibu yang biasa tunggu anak-anak di sekolah (ni biasanya kes awal tahun la ni) mesti tahu.Kalau sekolah anak-anak saya waktu rehatnya pukul 10. Rasanya majoriti sekolah, waktu rehatnya pukul 10 sebab saya ingat pernah Menteri Pelajaran menyarankan untuk benarkan pelajar darjah 1 berehat lebih awal iaitu 9 pagi. Cuba bayangkan kalau anak-anak pergi sekolah tak bersarapan. Kesiannya.

Yang jadi masalah, selalunya budak-budak ni (anak-anak saya pun) tak mahu sangat ambil makanan waktu pagi. Kalau nasib baik mungkin ambil bijirin & susu. Itu pun puas suruh. Kalau ibu-ibu tercari-cari cara nak menyediakan sarapan mudah untuk anak-anak sebelum ke sekolah, baca sampai habis yer.

Meal Shakes Shaklee ni susu sebenarnya. cuma sediakan secawan jer sarapan mudah ni, memang saya tak risau dah. Saya cuma perlu sediakan susu kotak (coklat / putih). Biasanya saya shake kan satu cawan susu dengan 1 sudu kecil Meal Shakes Shaklee ni. 1 minit siap. Kalau diorang nak makan bijirin pun saya campurkan Meal Shakes ni dalam susu & kacau sekejap, lepas tu boleh masukkan bijirin yang diorang suka.




Kebaikan Meal Shakes Shaklee:
  • Nutrisi Lengkap - 24 jenis vitamin, mineral & zat perlu untuk membantu sistem tubuh menyerap vitamin & mineral dengan baik
  • Protin - bagi membina sel2 tubuh 
  • Asid folik, biotin, kalsium & magnesium untuk pertumbuhan
  • Anti oksida dengan vitamin ACE, zink & selenium bagi melawan jangkitan & bersifat anti penuaan
  • Vitamin B yang lengkap jadi wajah lebih berseri serta zat besi untuk pembentukan sel darah merah
  • Serat larut membantu proses detoks & membersih usus serta mengelakkan sembelit
Bab rasa memang takde masalah. Anak sulung saya tak suka susu sebenarnya. Dah lama berhenti minum susu, tapi dia boleh terima rasa susu coklat yang campur dengan Meal Shakes Shaklee ni. Lega rasa bila tengok sejak 2-3 bulan lepas dia mula minum susu semula.

Lagipun Meal Shakes Shaklee ni bukan untuk anak-anak jer. Pesakit yang tak boleh makan pejal, atlet yang perlukan tenaga segera ataupun orang tua yang memerlukan khasiat tambahan tapi ringkas.

Sempena promosi Meal Shakes Shaklee ni, wajiblah beli. Masa nilah harga murah. Beli 3 percuma 1. Memang murah sangat. Lagipun 10% dari jualan akan disumbangkan pada badan kebajikan.

Apalagi.. jom.
Normala
+6010-2251708

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...