Selasa, 30 September 2014

ESP - Energizing Soy Protien



Protin adalah penting untuk tubuh. Protin adalah bahan utama untuk pembinaan pelbagai organ / tisu dalam tubuh. Sumber protin seperti produk tenusu, daging, telur & soya.

Kekacang juga tinggi protin
Soya telah digunakan secara tradisional bagi menjaga kesihatan reproduksi & hormon yang seimbang. Dr. Forest Shaklee adalah individu pertama yang mencipta teknik pengasingan protin pada awal 70an. Shaklee pula adalah syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan berasaskan protin.



ESP dihasilkan dari kacang soya bukan GMO (non GMO – non Genetically Modified Organism). ESP memberikan sumber tenaga segera & mampu bertahan lama. Setiap hidangan ESP Shaklee mengandungi protin sebanyak 2X dari daging, 4X dari telur & 12X dari susu. Lebih baik kerana ESP ni rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric & mudah diserap sistem tubuh.
ESP megandungi 9 jenis asid amino yang diperlukan tubuh dengan indeks glisemik yang rendah, tentunya sangat sesuai untuk penghidap kencing manis.

Manfaat ESP:

  • Awet muda – asid amino  sangat penting untuk membina otot, kuku, kulit, rambut, organ dll. Dengan pembentukan semula kulit, kurang kedutan, otot lebih pejal, luka lebih cepat sembuh & parut semakin berkurangan dengan izin Allah
  • Menyeimbangkan hormon – kacang soya kaya dengan isoflavones yang menyamai hormon wanita bagi merendahkan kolestrol, mencegah risiko osteoporosis & sakit jantung
  • Untuk tenaga – ESP memberi tenaga segera , system imun lebih baik, migrain, imsomnia & masalah tekanan.
  • Pigmentasi  - pigmentasi kulit, kedutan & serta masalah rambut beruban & gugur
  • Prostat – Kacang soya mengandungi Genistein yang telah terbukti mampu memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan. Radikal bebas ini yang menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Sifat protin dalam ESP sebagai pembina sel juga baik untuk pemulihan semula uterus, ovari, sindrom menopaus & pembesaran prostat.


Produk ini tidak bertujuan  untuk mendiagnosis atau merawat. 

ESP adalah salah satu produk kegemaran saya. Tidak sah awal pagi saya tanpa ESP

Saya adalah pengedar Shaklee kawasan Batu Berendam, Ayer Keroh, Bukit Katil & Rembia Melaka

Hubungi saya untuk maklumat lanjut

Normala
SID: 1113002
+6010-2261708

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...