Rabu, 9 Julai 2014

Taiwan 2014 Day 2 Part 1

Assalamualaikum, Ini adalah sambungan dari entry saya yang lepas. Boleh baca di sini. So esoknya saya bangun agak awal ~3.45 pagi sbb subuh kat sana pukul 3.35pagi. Penat masih bersisa. Lepas jer subuh terus debummm ;p. Jaga balik dalam pukul 6 camtu. Matahari dah meninggi.. ala-ala kul 9 kat Malaysia. So breakfast kami saya agak sederhanalah. makan roti & buah jer. Pukul 8 driver taxi yang kami dah tempah kahs untuk trip ni datang. Mr. lai.. agak berumur maybe dalam 50tahun kot. anak2 dia pun dah besar2. Untung kitorg coz pergi dgn dia & kawan saya yg chinese ni ada so adalah translator hehe. Nak harapkan saya, wo yau..wo yau jer lah. So.. 1st destination (;P saya tak ingat nama tempat ni.. nanti saya gi tengok balik haha) tempat ni macam memorial hall. tiap2 pagi tentera yg bertugas akan tukar shift, so masa ni diorg akan kawad kat sini. tapi interesting la cara diorg buat tu. Dia lebih pada bagi respect pemerintah terdahulu & mengenang susahnya diorang nak dapat kemerdekaan. we all spend masa lebih kurang 30 minutes jer kat sini. Lepas tu, Mr. Lai bawa kitorang pergi satu rumah tradisional lama macam rumah melaka. tapi besar. Biasalah kalau tengok cerita cina lama kan rumah diorg besar2. jalan2 amik gambar. cantik rumah dia. yg paling cantik kat kolam dia. ~1/2 jam kat sini, kami gerak lagi. Kira Taiwan nikan pulau, so perjalanan kami menyusur lebuhraya tepi pantai. jalan bengkang-bengkok macam kat cameron. Kitorg sampai ke Yehliu Geopark dalam pukul 12 camtu. Next entry saya sambung yer..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...