Ahad, 6 Julai 2014

Taiwan 2014 Day 1 - Part 2

Assalamualaikum... Sambung cerita saya di Taiwan.

Walaupun trip kali ni on company bussiness purpose, tapi we all sepatutnya start travel hari ahad. Kiranya kitorg gerak sehari awal sebab nak ambil peluang free ticket & jalan2 tengok tempat orang. So we all amik bus dari airport untuk ke Taipei Main Station. Taipei Main station ni adalah macam kompleks yang berhubung dengan Taipei MRT, Bus station & Speed Rail (Taiwan bullet train).

So we all sampai kat Main station dalam pukul 4. Orang punyalah ramai. Saya lupa nak snap gambar kat sini sebab terlalu penat. I should be more alert next time to record photo & details so boleh citer kat sini. Boleh juga jadi panduan utk next trip / kawan2 yang berhajat nak pergi. Sebenarnya penat juga coz pick up pagi tadi pukul 4.30 kat rumah. Dalam flight pun tak boleh tidur. So saya spend time tengok cerita The Journey. Memang best la citer tu. Even takde subtitle but I enjoyed it.
MRT

My friend yang memang saya tugaskan untuk survey transport kat sini memang ready. Nak naik MRT  pun tak de masalah. Kat sini ada 3 line kalau saya tak salah(lebih sebenarnya). Kena tengok betul2. Ticket tak mahal. Dalam 20 ke 30 dollar jer camtu. Kami nak gerak ke Dongmeng station. Kena tukar 1 train.

Sampai kat Mengdong DongMeng dalam pukul 5. Menapak lagi ngan beg yang berat. Kira hari saya dah lebih dari 10,000km. More than that. Perut pun dah lapar. Sampai hotel dalam pukul 6. Dekat2 la. Cepat2 solat jamak. Sekarang summer. Maghrib ~ 6.50 ptg.

Kami menginap kat Citizen Hotel. Rate okla. Dlm RM190 cam tu.tambah 1 bed + breakfast total RM270. So bagi 3..90 rgt sorang. Utk 1 mlm je. Kalau nak pergi lama, cari yg murah lagi. Agoda / Booking.com.

Okok... Next part kita sambung cerita ke night market. Gambar still berterabur. Nanti ada masa saya add. Bye!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...