Rabu, 14 Oktober 2015

Resepi Churros

Tadi cari resepi Churros. Nampak macam senang, jadi saya cuba buat untuk minum petang. Sebab pertama kali buat Churros terus jadi, maknanya resepi ni memang best. Rasa pun sedap, anak-anak boleh terima, jadi kita tepek sini resepi Churros untuk rujukan lain kali. Resepi ni saya ambil di blog Azhafizah

Bahan-bahan:

1 cawan air
1 sudu gula
1 sudu mentega
1 1/2 cawan tepung gandum
1 biji telur
Sedikit garam 
Esen vanilla (yang ni saya tak letak)

Didihkan air dengan gula, mentega & garam. Kecilkan api & masuk tepung, kacau. Berketul sikit takpe. Tutup api. Pukul telur & campur sekali, uli. 

Tekan guna piping bag & goreng. Takde piping bag jadi saya gentel-gentel je Churros ni dengan tangan jadi macam jari & goreng.

Inilah rupa churros tanpa acuan


Malas nak cairkan coklat, jadi saya letak gula halus (icing sugar). Siaplah Churros versi saya. Lain kali nak cuba dengan coklat la pula.

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...