Isnin, 8 September 2014

Kolagen

Shaklee Collagen Powder
Kalau sebut kolagen mesti semua fikir pasal kulit berkedut, tak tegang macam masa muda remaja dulu. Sebenarnya kan kolagen bukan untuk kulit sihat jer. Kolagen ada banyak fungsi.

Tau tak.. kolagen ni sebenarnya adalah protin. Bukan satu jenis protin tapi keluarga protin & merupakan molekul kompleks. Kolagen ni macam menyambung tisu2 dalam badan. Kolagen & keratin memberikan kekuatan pada kulit, elastik & kalis air. Selain kulit, kolagen ni pun memberi struktur pada tisu fiber untuk tendon & ligamen. Kolagen pun ada dalam kornea mata, tulang, sendi & salur darah.

Cuba tengok kulit bayi.. mulus jer kan? Asalnya hampir 30% protin dalam tubuh terbentuk dari kolagen & kebanyakan kolagen ni ada pada kulit kita. Sebab tu.. kulit akan akan mula berkedut kalau kolagen hilang.

Kolagen semakin kurang dihasilkan bila kita semakin tua berumur. Lagipun tau2 jerlah dunia sekarang ni kan.. matahari, radikal bebas, air, kurang nutrisi. Merokok pun iyer juga.

Berat molekular Shaklee Collagen Powder yang sangat rendah memudahkan ia diserap tubuh
Shaklee Collagen Powder ni insyaAllah membantu mengekalkan kulit sentiasa elastik. Sambil tu kedut2 pun lebih lambat lah jadinya. Tua tu memanglah pasti.. siapalah kita nak menghalang, tapi kalau boleh dilambatkan siap tak nak. Nak2 pulak kita yang gojes ni. :P

Oklah, jom tengok apa kebaikan Shaklee Collagen Powder ni:
Kebaikan Shaklee Collagen Powder

 Bulan ni promosi.. memang berbaloi2. Ramai yang tunggu ni. Habis promosi, silap2 gaya stok pun habis.

Promosi Beli 6 Percuma 1

Jom.. pakat2 share ngan kawan2 satu ofis.

Normala
+6010-2251708




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...