Pages

Jumaat, 25 September 2015

Kulit & Vitamin C

Salam korang.. Masih beraya lagi? Mesti ramai yang ada di kampung lagi kan? Samalah kita. Kena pulak dengan cuti sekolah.. lagilah senang mak ayah nak ambil cuti.

Kita tinggal sekejap cerita raya & korban. Dalam sibuk-sibuk beraya, berapa ramai yang tengok kulit masing -masing. Manalah tahu, ada yang kejar lembu sampai lebam-lebam.

Kurang Vitamin C antara punca kulit mudah lebam
Contohnya kalau kita terlanggar bucu meja, walaupun sikit, dah lebam.

Biasanya kita dengar Vitamin C penting untuk imunisasi tubuh. Kalau tak cukup Vitamin C kita akan mudah demam, selsema & kurang daya tahan penyakit. Lebih dari itu, Vitamin C penting juga untuk kulit. 

Korang tau tak kenapa kulit mudah lebam? Puncanya kolagen. Kolagen berfungi untuk mengikat sel. Sel kulit yang merupakan protein dipegang oleh kolagen. Tanpa kolagen yang kukuh, darah keluar melalui kolagen ke bawah kulit.. jadilah lebam. Kurang kolagen juga menyebabkan kulit tidak rata & berkedut.

Fungsi Kolagen pada kulit 
Selain itu, Vitamin C adalah anti oksidan yang kuat seperti Vitamin E untuk menetang radikal bebas. Oleh kerana Vitamin C adalah Vitamin larut air.. ingat Vitamin C tidak di simpan di dalah tubuh. Jadi kita memang kena ambil selalu. Bukan seminggu sekali.

Kebaikan Shaklee Sustained Release Vita-C Plus adalah setiap tablet 500mg membekal Vitamin C secara beterusan selama 5 jam ibarat macam kita mengambil 1 biji setengah oren setiap jam selama 5 jam. Malah korang tau tak, menurut kajian, pengambilan 2 biji Shaklee Sustained Release Vita-C Plus dalam selang masa 5 jam setiap satu, akan mengekalkan paras Vitamin C dalam darah secara optimum selama 24jam. 

Jadi jangan lupa amalkan pengambilan Vitamin C setiap hari. Pengambilan yang dicadangkan adalah sekurang-kurangnya 500mg setiap hari.

Boleh hubungi saya untuk dapatkan Shaklee Sustained Release Vita-C Plus. Jimat sangat. 1 botol boleh bertahan sehingga 6 bulan.

Normala
+6010-2251708
Pengedar Shaklee Melaka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan